Ruszaj się na zdrowie

spacerowanieWiosna to najlepszy czas, aby zmienić swoje nawyki, związane ze zdrowym stylem życia. Coraz dłuższe dni, piękne słoneczko i zieleń wokół nas zachęca do porzucenia wygodnej kanapy i telewizora, by poruszać się dla zdrowia. Jakie aktywności będą najlepsze?

Spaceruj do woli

Wiele osób przejawia niechęć do jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Tymczasem nawet spacer to dobra okazja do zażycia codziennej dawki ruchu. Przejdź się po parku, idź do lasu posłuchać ptaków. Mówisz, że nie masz czasu? To postaraj się wygospodarować choć pół godziny. Albo wprowadź spacer w ciągu dnia tam, gdzie to możliwe: wysiądź przystanek wcześniej z autobusu, zaprowadź dzieci do przedszkola piechotą, zamiast podrzucać je autem. Codzienna aktywność fizyczna pozwoli ci cieszyć się dobrym zdrowiem.

Wybierz się na wycieczkę rowerem

Przed nami dwa długie majowe weekendy. To dobry czas, aby odkurzyć rower i wybrać się na wycieczkę. Nie musisz od razu pokonywać miliona kilometrów – nawet krótka przejażdżka wyjdzie ci na zdrowie. Pamiętaj jednak, że do wycieczki rowerowej, zwłaszcza po długiej przerwie należy się przygotować. Pamiętaj o solidnym rozciągnięciu się.

Nordic walking albo gimnastyka w wodzie

Jeżeli jesteś już na emeryturze lub nie pracujesz, to wykorzystaj godziny poranne. Często w tych godzinach spotykają się osoby starsze, aby skorzystać z grupowych zajęć nordic walkingu czy gimnastyki w wodzie. W godzinach rannych zwykle jest mało osób na basenie, a gimnastyka w wodzie i pływanie świetnie sprawdzą się jako aktywność ruchowa dla osób starszych bądź z problemami reumatycznymi.

Nie bój się ruchu

Wiele osób unika wszelkich aktywności fizycznych z obawy przed urazami. Jeżeli też tak masz, to skorzystaj z zabiegów kinezyterapeutycznych, prowadzonych pod okiem rehabilitanta. Nawet jeśli nie dokuczają ci żadne dolegliwości, to fizjoterapia radość wyjdzie ci na zdrowie.